prva strana

Četvrtak, 14. Novembar 2019.

Revija KOLUBARA - Avgust 2003 > mediji

prijava | registracija

revija

stav

prilike

ljudi

mediji

izbor

kultura

pisma

kalendar

revija +

arhiva

impresum

pretraga

Ugašeno TV Valjevo

Branko Vićentijević

Od utorka, 22. jula, ne emituje se program Regionalne TV Valjevo. Zvanično, razlog su „tehnički problemi” uzrokovani kvarom klima uređaja u sobi za predajnike. Zbog pregrevanja uređaja „ispadali” su predajnici Prvog, Drugog i Trećeg kanala RTS-a, pa je tehnička ekipa Emisione tehnike RTS-a, uz kasniju potporu svojih rukovodilaca u Beogradu, naložila da se obezbedi rad „prioriteta” (Prvog programa TV Beograd), dok su „spoljni korisnici” (tu mu dođe i TV Valjevo), a po potrebi i Drugi i Treći program TV Beograd „na ledu”. Ispostavlja se da predajnici sva tri programa RTS-a mogu da rade, čak i „lampaš“ za Treći kanal (nekada je neko, a da se ne zna ni ko ni kada, iz ekipa Emisione tehnike RTS-a odneo, naime, moderan predajnik italijanske proizvodnje, koji je Valjevo kupilo za vakta predsednikovanja opštinom Slobodana Đukića).

Nebojša Andrić (Foto: Ljuba Rankovic)

Do havarije bi došlo, takva je stručna procena „beogradskih mozgova”, uključivanjem u rad predajnika TV Valjevo pošto sada nesmetano rade sva tri programa nacionalne TV kuće. S obzirom na to da ni uređaj (predajnik TV Valjevo) nije valjevski već vlasništvo RTS-a (ili pozajmica „Telekoma” iz vremena Miloševićevog SPS-JUL-SRS režima), v. d. direktor TV Valjevo, Nebojša Andrić, ne može da preuzme odgovornost i da opet pokrene program. Nejasno je, doduše, da li bi mu to i pošlo za rukom pošto je, opet iz Beorada, stigao izgleda i „akt” o zabrani „do daljnjeg” pristupa „trećim licima” sobi sa predajnicima u zgradi TV Studija RTS-a, na Promaji, u kojoj su i Dopisništvo TV Beograd, ali i redakcija TV Valjevo.

Ovo je, dakle, zvanična verzija. Ona nezvanična upućuje na davno izrečeni sud pokojnog boema i pesnika ovdašnjeg, Vladete Petrovića Gajdarova, o Valjevu i Valjevcima: „Ni lepše okoline, ni gore sredine”. Mnogo toga se vrti oko nadmetanja „ko će kome videti leđa na Promaji”. Nesposobnost i nezainteresovanost valjevske opštinske vlasti, podeljene po unutarpartijskim i pocepane po međupartijskim šavovima, da od 5. oktobra 2000. do danas reši status zgrade i imovine TV Studija na Pećini, samim tim i sudbinu regionalnog TV programa, „neposredni proizvođači”, uz pomoć Aleksandra Crkvenjakova i Miloša Tanaskovića iz najužeg rukovodstva RTS-a, iz Beograda, međusobno rešavaju, čini se, na najtrapaviji mogući način. Naime, program Regionalne TV Valjevo, kakv god on trenutno bio, koji je održan i u tvrđim vremenima promene vlasti, a i mesecima iza toga, sada je ugašen na najbezbolniji mogući način. Iz „tehničkih razloga”.

Skeptici smo da će ovaj lokalni program, u dogledno vreme bar, opet biti pokrenut. Pri tome imamo na umu i nekoliko pisama Miloša Tanaskovića, odogovornog urednika RTS-ovog programa „Ovo je Srbija”, na koga je generalni direktor nacionalne RTV kuće navodno preneo svoja ovlašćenja o postupanju u ovom, sada već, slučaju. Pisma su upućivana zaposlenima u Dopisništvu TV Beograd, ali i uredniku Radovanu Lazareviću, da se okanu „ćorava posla” i prestanu sa emitovanjem lokalnog programa uz pretnju otkazima.

Proteklih dana, opet nezvanično, usledila je razmena pisama na relaciji SO Valjevo – RTS. Najpre je predsednik valjevske opštine Tomislav Milanović, neki vele „pod pritiskom” (valjda partijskih drugova, a možda i iz TV Valjevo), zatražio od RTS-a da se „u roku od 15 dana” reše problemi svojinskih i inih odnosa u gazdovanju prostorom i opremom na Promaji. Miloš Tanasković (opet on, istakao se valjda načinom vođenja pokojnog YU info kanala u vreme ljubavi sa Slobom i Mirom) „ljubazno odgovara” da su problemi „rešivi i za deset dana bez sudskog spora” pod uslovom da Valjevo konačno na račun RTS-a uplati „bar petoparac Milanovićevih dosadašnjih obećanja”. Reč je, dakako, o novcu zarađenom EPP porukama u programu TV Valjevo i to po „nižim cenama” od uobičajenih u RTS-u čime se „nelojalno konkurisalo nacionalnoj televiziji”. Tanasković pritom podseća predsednika Milanovića da je TV Valjevo mesecima baratao novcem preko podračuna u SO Valjevo, što je, veli „odgovorni”, bilo „posve nezakonito”!

A u TV Valjevo su dokupili nešto opreme, raspisali i tender za još ozbiljnije nabavke, menjali političare iz okolnih opština Kolubarskog okruga u Upravnom odboru kako bi se usaglasili sa novim zakonskim propisima, pripremali novu programsku šemu koja bi trebalo da startuje „od jeseni”. I u ovoj situaciji su nudili RTS-u da od „svojih para” kupe klima uređaj ako je zaista problem da bi radio i predajnik TV Valjevo. Ponuda je odbijena zbog svega „napred iznetog”.

Pritom kao da svi previđaju, ili nam se to samo čini, da je jedina dobitna kombinacija „jako Dopisništvo TV Beograd – jaka Regionalna TV Valjevo”. To, međutim, podrazumeva i neophodnost podređivanja ličnih sujeta (obostrano) medijskom boljitku Valjeva.