prva strana

Petak, 18. Oktobar 2019.

Revija KOLUBARA - Maj 2004 > mediji

prijava | registracija

revija

stav

prilike

ljudi

mediji

izbor

kultura

prošlost

kalendar

pisma

revija +

arhiva

impresum

pretraga

Slučaj “Napred”

Redakcija Revije "Kolubara"

U maniru miloševićevske vlasti

Branka Osmanović, dugogodišnji novinar lista „Napred”, valjevskog glasila čiji je osnivač Skupština opštine, kažnjena je samo zato što je poštovala osnovni princip profesije, odnosno objektivno izveštavala o štrajku radnika „Uzor”. Štrajkači - članovi Asocijacije slobodnih i nezavisnih sindikata u toku štrajka, u više navrata prozivali su lokalnu vlast, a gospođa Osmanović je i o tome izvestila.

Moćnicima Valjeva to se nije dopalo, pa su u maniru miloševićske vlasti atakovali na profesionalnost ove novinarke. Ko u Valjevu ponovo priziva gušenje medijskih sloboda, mora da računa i na posledice koje će takav potez po njega proizvesti.

Opštinski odbor ASNS Valjevo

Sazvati vanrednu sednicu SO Valjevo

Štrajkački odbor MK „Uzor” Valjevo poziva predsednika SO Valjevo i predsednike odborničkih grupa da u najhitnijem roku zakažu vanrednu sednicu SO Valjevo i da kao predstavnici osnivača lista „Napred” zaštitite interese građana Valjeva i njihovo pravo na objektivno informisanje.

Štrajkački odbor zahteva da se postavi pitanje odgovornosti gđe Olge Petrović, direktora i glavnog urednika lista „Napred”, zbog smene gđe Branke Osmanović, novinarke ekonomske rubrike.

Jedini „greh” gospođe Osmanović je objektivno, profesionalno i odgovorno izveštavanje o štrajkovima i protestima radnika u Valjevu. Očekujemo da će odbornici SO Valjevo podržati našu inicijativu i najoštrije reagovati na neprofesionalizam gospođe Petrović

Štrajkački odbor MK „Uzor”

Niko ne utiče na urednika „Napreda”

Saopštenje zaposlenih u „Napredu”

U redakciji lista „Napred” obavljena je preraspodela poslova sa ciljem boljeg i kvalitetnijeg informisanja s obzirom na to da je nedavno primljen još jedan novinar. Niko od „moćnika” Valjeva nije vršio nikakav pritisak na glavnog i odgovornog urednika da novinarka Branka Osmanović bude „kaženjena” i „smenjena”, kako se u manipulatorskom stilu tvrdi u pamfletu Opštinskog odbora ASNS, a potom i u saopštenju Štrajkačkog odbora MK „Uzor”, pri čemu nijedno nije potpisano niti ima pečat tog sindikata.

Branka Osmanović nije izabrano lice da bi mogla biti smenjena. U redakciji ne može raditi ko šta hoće, koliko hoće i kada hoće, što je manir Branke Osmanović oko čega je sa urednikom lista imala više sukoba. Rubrike nisu ničiji privatni posedi i parcele i stvar je urednika i redakcijskog dogovora da određene poslove, odnosno teme poverava na realizaciju onima koji će ih bolje i brže obraditi uz poštovanje osnovnih načela novinarske profesije.

Konstatacija da je „jedini greh gospođe Osmanović objektivno, profesionalno i odgovorno izvešavanje o štrajkovima i protestima radnika u Valjevu je obična manipulacija, jer njeno izveštavanje o „Uzoru” nije bilo predmet rasprave, što se može videti iz rešenja koje joj je dato prilikom preraspodele novih zadataka u okviru istog radnog mesta i istog zvanja. Sindikalni aktivisti iz „Uzora” morali bi znati da je to po zakonu. Da dodamo da je tromesečni prosek zarada članova redakcije 23.793,87 dinara, pa se iz toga može videti o kakvoj se „ugroženosti” koleginice radi.

Objektivnost koleginice Osmanović dobro je poznata ovdašnjoj javnosti zbog čega je bilo više reagovanja na njen rad. Svaki od ovih slučajeva bio je dovoljan da Branka Osmanović ne radi na ovoj rubrici koja zahteva veći stepen odgovornosti i profesionalne ozbiljnosti. Međutim, podrška koja dolazi od „Uzorovih” štrajkača otvorila nam je oči za nešto čega do sada nismo bili dovoljno svesti - da su oni u B. Osmanović zapravo imali svog potparola i da im je veoma stalo da o njihovim problemima upravo ona izveštava.

Kao zaposleni u „Napredu” smatramo neprihvatljivim da pojedine sindikalne grupe, političke stranke, udruženja, kao i nosioci političke vlasti uređuju novine i da u ime navodne objektivnosti i nezavisnosti medija, upravo vrše pritisak na njih. List „Napred” je novina svih građana Valjeva i Valjevskog kraja i trudićemo se da to i ubuduće ostane. Da smo na dobrom putu potvrđuje i tiraž „Napreda” koji iz meseca u mesec raste.

Gospodi iz UNS-a i Sindikata novinara Srbije poručujemo da, ukoliko se zaista zalažu za poštovanje slobode i standarda medija, ne vrše pritiske upravo na takve medije bez prethodne provere bilo kakvih činjenica vezanih za tvrdnje koje olako iznose.

(Slede potpisi 13 „zaposlenih” u listu „Napreda”)

Ko ima tapiju na informisanje?

Otvoreno pismo odbornicima SO Valjevo

Smešno deluje tvrdnja da na uređivačku politiku lista ne utiče niko. Utiče, svako i svašta! SO Valjevo, kao osnivač „Napreda”, postavlja direktora i glavnog i odgovornog urednika, a kako ga postavlja, tako može i da ga smeni. Zaposleni u „Napredu” teško prihvataju činjenicu da imamo monopolski položaj i da živimo, ne od informisanja i tiraža, nego od čitulja i obaveznog oglašavanja. „Napred” je, inače, još uvek društveno preduzeće, ali ga je gđa urednica privatizovala i pre privatizacije. Ne funkcioniše Skupština preduzeća, nemoguće je osnovati sindikat, sva prava zaposlenih u potpunosti su suspendovana. Bilo bi dobro zatražiti od urednice spisak ljudi (a pozamašan je), kojima je zabranjen pristup stranicama lista.

Moja plata jeste negde oko proseka proseka koji, kako sam saznala preko medija, iznosi 23.793,87 dinara. Zašto urednica „Napreda” ne kaže kolika je njena plata, kolika ostalih novinara, a kolika je najniža plata u firmi i da li to možda znači da onda treba da ćutimo o nevolji drugih, u ovom slučaju radnika „Uzora”? Što se tiče „slučajeva”, od kojih je svaki, kako se tvrdi, dovoljan da ja ne radim na rubrici (a to, kažu, nije kazna), tvrdim da su besmislice i naklapanja.

Postavila bih pitanje odbornicima i građanima Valjeva, podržavaju li takvo informisanje i takvo ponašanje, a urednici lista, poštuje li 300 radnika „Uzora” i nekolicine zaposlenih u „Divi”, koji su joj protestom pred zgradom „Napreda”, u Ulici vojvode Mišića 21, rekli šta misle, ali i na hiljade drugih koji nemaju njenu platu i koji uskoro mogu ostati i bez radnih mesta?

Branka Osmanović, novinar „Napreda”